Verzenden & retourneren

Verzendkosten

Nederland

Bij Petsonline is de verzending van bestellingen binnen Nederland boven €49 geheel gratis.

Voor verzending van orders onder €49 berekenen wij € 3,95 bijdrage in de verzendkosten. Uw bestelling wordt dan als pakket via PostNL verzonden, u ontvangt automatisch een Track & Trace code zodra het pakket door ons is afgeleverd bij PostNL.

Bij sommige kleine producten bieden wij u ook de mogelijkheid aan dat wij het per brievenbuspakje aan u versturen, hiervoor berekenen wij een bijdrage van € 3,50 verzendkosten. Dit is alleen mogelijk bij producten die zonder problemen in de brievenbus passen (bijv. kleine halsbanden e.d.), in het bestelproces wordt dan deze optie aangeboden. U ontvangt een Track en Trace code van PostNL. 

Let op : sommige gevallen ontvangt u geen Track en Trace code, in die gevallen wordt uw bestelling rechtstreeks door onze leverancier naar u verzonden en ontvangen wij geen Track en Trace codes. In die gevallen is de verzending meestal niet per PostNL maar door een ander koeriersbedrijf. 

België & Luxemburg

Bij Petsonline is de verzending van bestellingen naar België en Luxemburg boven €49 geheel gratis.

logo PostNL

Voor verzending van orders onder € 49 berekenen wij € 5,95 bijdrage in de verzendkosten. Uw bestelling wordt dan als pakket via PostNL verzonden, u ontvangt automatisch een Track & Trace code zodra het pakket door ons is afgeleverd bij PostNL.

Let op : sommige gevallen ontvangt u geen Track en Trace code, in die gevallen wordt uw bestelling rechtstreeks door onze leverancier naar u verzonden en ontvangen wij geen Track en Trace codes. In die gevallen is de verzending meestal niet per DPD maar door een ander koeriersbedrijf. 


Andere landen


Europa: voor verzending naar landen binnen Europa berekenen wij € 11,-- voor de verzending per aangetekende brief. Dit kan alleen bij producten die niet zwaarder zijn dan 2 kilo en die in een standaard envelop passen. Zwaardere en/of grotere producten worden als pakket verzonden per koeriersdienst, waarbij de kosten afhankelijk zijn van de bestemming. Deze kosten kunt u berekenen in de winkelwagen. Hier worden altijd de actuele verzendmogelijkheden getoond aan de hand van uw bestelling.

Buiten Europa: om uw bestelling buiten Europa te laten bezorgen, neemt u dan contact met ons op zodat wij u een passende offerte kunnen doen toekomen. 

Retourneren van artikelen

U heeft 14 dagen de tijd om zonder opgaaf van redenen een product te retourneren. De bedenktijd gaat in op het moment dat u het product heeft ontvangen.

Als u een product wilt retourneren, dient u gebruik te maken van dit retourformulier. 

Tijdens deze periode van 14 dagen kunt u uw bestelling ongebruikt, onbeschadigd en compleet in de originele verpakking retourneren. Uiteraard kunt u het product passen zoals u dat in een fysieke winkel zou doen. Na het passen zorgt u ervoor dat het product schoon, geheel onbeschadigd in de originele verpakking terugstuurt. Verzegelde producten kunnen na het verbreken van de verzegeling niet geretourneerd worden. De verzendkosten voor een retourzending zijn voor de rekening van de consument.

De spelregels over een aantal gevallen waarin retouren niet geaccepteerd kunnen worden:

  • Retourneren na de termijn van 14 dagen.

  • Beschadigde producten.

  • Gebruikte producten (vervuilde, vieze of stinkende producten e.d.).

  • Ontbrekende onderdelen.

  • Op maat gemaakte producten.

  • Producten die uit hygiënisch oogpunt niet geretourneerd kunnen worden.

  • Zonder compleet en correct ingevuld retourdocument.

  • Zonder voldoende frankering.

Als uw retourzending niet wordt geaccepteerd, zullen wij u daarover per email informeren.

Voordat u een artikel retourneert, neemt u eerst contact op met info@petsonline.nl voor het juiste adres waarheen u het product kunt retourneren, dit kan nl. afwijken van ons kantooradres.

Retourneert u een deel van uw bestelling ? 

Als het uiteindelijke orderbedrag, na verrekening van de retour gezonden artikelen, niet (meer) in aanmerking komt voor gratis verzending, zullen er reguliere verzendkosten worden berekend. Deze worden verrekend met de creditering voor de retour gezonden goederen. 

Uit de algemene voorwaarden onze verplichtingen:

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Beoordeling Petsonline: 9.0 / 10 (2009 beoordelingen) op Kiyoh.nl