Verzenden & retourneren
Verzendkosten
Nederland
Bij Petsonline is de verzending van bestellingen binnen Nederland boven €49 geheel gratis.
Voor verzending van orders onder €49 berekenen wij € 5,95 bijdrage in de verzendkosten. Uw bestelling wordt dan als pakket via GLS verzonden, u ontvangt automatisch een Track & Trace code zodra het pakket door ons is afgeleverd bij GLS.
Let op : sommige gevallen ontvangt u geen Track en Trace code, in die gevallen wordt uw bestelling rechtstreeks door onze leverancier naar u verzonden en ontvangen wij niet altijd Track en Trace codes. In die gevallen is de verzending meestal niet per GLS maar door een ander koeriersbedrijf.
België & Luxemburg
Bij Petsonline is de verzending van bestellingen naar België en Luxemburg boven €49 geheel gratis.
Voor verzending van orders onder € 49 berekenen wij € 6,95 bijdrage in de verzendkosten. Uw bestelling wordt dan als pakket via GLS verzonden, u ontvangt automatisch een Track & Trace code zodra het pakket door ons is afgeleverd bij GLS.
Andere landen
Europa: wij verzenden naar elk land binnen Europa. De verzendkosten van uw bestelling kunt u berekenen in de winkelwagen. Hier worden altijd de actuele verzendmogelijkheden getoond aan de hand van uw bestelling en het leveradres.
Buiten Europa: om uw bestelling buiten Europa te laten bezorgen, neemt u dan contact met ons op per email op [email protected] zodat wij u een passende offerte kunnen doen toekomen.
Retourneren van artikelen
U heeft 30 dagen de tijd om zonder opgaaf van redenen een product te retourneren. De bedenktijd gaat in op het moment dat u het product heeft ontvangen.
Als u een product wilt retourneren, dient u gebruik te maken van dit retourformulier.
Tijdens deze periode van 30 dagen kunt u uw bestelling ongebruikt, onbeschadigd en compleet in de originele verpakking retourneren. Uiteraard kunt u het product passen zoals u dat in een fysieke winkel zou doen. Na het passen zorgt u ervoor dat het product schoon, geheel onbeschadigd in de originele verpakking terugstuurt. Verzegelde producten kunnen na het verbreken van de verzegeling niet geretourneerd worden. De verzendkosten voor een retourzending zijn voor de rekening van de consument.
De spelregels over een aantal gevallen waarin retouren niet geaccepteerd kunnen worden:
- Retourneren na de bedenktermijn van 30 dagen.
- Beschadigde producten.
- Gebruikte producten (vervuilde, vieze of stinkende producten e.d.).
- Geactiveerde koelproducten.
- Ontbrekende onderdelen.
- De labels of kaartjes met het artikelnummer mogen niet zijn verwijderd.
- Op maat gemaakte producten.Ook kunnen sommige producten vanuit hygiënisch oogpunt niet geretourneerd worden als de verpakking is geopend: bijvoorbeeld kattenbakken, krabpalen, de Litter Kwitter, handdoeken, badjassen en dergelijke kunnen alleen geretourneerd worden in de originele en ongeopende verpakking. Bij twijfel neemt u eerst contact met ons op.
- Zonder compleet en correct ingevuld retourdocument.
- Zonder voldoende frankering.
Als uw retourzending niet wordt geaccepteerd, zullen wij u daarover per email informeren.
Voordat u een artikel retourneert, neemt u eerst contact op met [email protected] voor het juiste adres waarheen u het product kunt retourneren, dit kan nl. afwijken van ons kantooradres.
Retourneert u een deel van uw bestelling ?
Als het uiteindelijke orderbedrag, na verrekening van de retour gezonden artikelen, niet (meer) in aanmerking komt voor gratis verzending, zullen er reguliere verzendkosten worden berekend. Deze worden verrekend met de creditering voor de retour gezonden goederen.
Uit de algemene voorwaarden onze verplichtingen:
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 30 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.